Artikel 1 – Definities 

  1. Smartsocials: Smartsocials, gevestigd te Vinkeveen, KvK-nummer 94584842. 
  2.   Klant: degene met wie Smartsocials een overeenkomst is aangegaan.
  3.   Partijen: Smartsocials en Klant samen. 
  1. Consument: een Klant die tevens een individu is en die als privépersoon handelt. 

Artikel 2 – Toepasselijkheid  

  1. Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle offertes, aanbiedingen, werkzaamheden, bestellingen,  overeenkomsten en leveringen van diensten of producten door of namens Smartsocials.
  2. Smartsocials en de Klant kunnen alleen afwijken van deze voorwaarden als dat schriftelijk is afgesproken.
  3. Smartsocials en de Klant sluiten de toepasselijkheid van de algemene voorwaarden van de Klant of van  anderen uitdrukkelijk uit. 

 Artikel 3 – Prijzen 

  1. Smartsocials hanteert prijzen in euro’s, exclusief btw en exclusief eventuele overige kosten zoals administratie- of  verzendkosten, tenzij schriftelijk anders is afgesproken. 
  1. Smartsocials mag de prijzen van zijn diensten en producten op zijn website en in andere uitingen altijd wijzigen. 
  2. Smartsocials en de Klant spreken voor een dienstverlening een totaalbedrag als richtprijs af, tenzij schriftelijk anders  wordt afgesproken. 
  1. Smartsocials mag tot 10% van de richtprijs afwijken.  
  1. Smartsocials moet de Klant op tijd laten weten waarom een hogere prijs gerechtvaardigd is, wanneer de richtprijs  meer dan 10% hoger uit gaat vallen.  
  1. De Klant mag het deel van de opdracht dat boven de richtprijs (vermeerderd met 10%) uitkomt laten vervallen,  wanneer de richtprijs meer dan 10% hoger uit gaat vallen. 
  1. Smartsocials mag de prijzen jaarlijks aanpassen.  
  1. Smartsocials zal prijsaanpassingen meedelen aan de Klant voorafgaand aan de ingang ervan. 9.  Een consument mag de overeenkomst met Smartsocials opzeggen wanneer hij het niet eens is met de prijsverhoging. 

Artikel 4 – Betalingen en betalingstermijn 

  1. Smartsocials mag bij het aangaan van de overeenkomst een aanbetaling tot 50% van het afgesproken bedrag  verlangen.  
  1. De Klant moet een betaling achteraf binnen 14 dagen na levering hebben voldaan. 
  1. De betalingstermijnen die Smartsocials hanteert, zijn fatale betalingstermijnen. Dat betekent dat indien de Klant het  afgesproken bedrag niet uiterlijk op de laatste dag van de betalingstermijn heeft betaald, hij automatisch in verzuim  en in gebreke is, zonder dat Smartsocials aan de Klant een aanmaning hoeft te sturen of in gebreke hoeft te stellen. 
  2. Smartsocials mag een levering afhankelijk stellen van onmiddellijke betaling dan wel een zekerheidstelling eisen  voor het totale bedrag van de diensten of producten. 

Artikel 5 – Gevolgen te late betaling  

  1. Betaalt de Klant niet binnen de afgesproken termijn, dan mag Smartsocials de wettelijke rente per maand voor  handelstransacties in rekening brengen vanaf de dag dat de Klant in verzuim is, waarbij een gedeelte van een maand  voor een hele maand wordt gerekend.
  1. Wanneer de Klant in verzuim is, moet hij bovendien buitengerechtelijke incassokosten en eventuele  schadevergoeding betalen aan Smartsocials.  
  1. De incassokosten worden berekend aan de hand van het Besluit vergoeding voor buitengerechtelijke incassokosten. 
  2. Wanneer de Klant niet op tijd betaalt, mag Smartsocials zijn verplichtingen opschorten totdat de Klant heeft betaald.  5.  In geval van liquidatie, faillissement, beslag of surseance van betaling aan de zijde van de Klant, zijn de vorderingen  van Smartsocials op de Klant onmiddellijk opeisbaar.  
  1. Weigert de Klant zijn medewerking aan de uitvoering van de overeenkomst door Smartsocials, dan moet hij nog  steeds de afgesproken prijs betalen. 

Artikel 6 – Opschortingsrecht 

  1. De Klant doet hierbij afstand van het recht om de nakoming van enige uit deze overeenkomst voortvloeiende  verbintenis op te schorten. 

Artikel 7 – Verrekening 

  1. De Klant doet afstand van zijn recht om een schuld aan Smartsocials te verrekenen met een vordering op  Smartsocials.  

Artikel 8 – Verzekering 

  1. De Klant moet de volgende zaken voldoende verzekeren en verzekerd houden tegen onder andere brand,  ontploffings- en waterschade, en diefstal: 

geleverde zaken die noodzakelijk zijn voor de uitvoering van de onderliggende overeenkomst zaken van Smartsocials die bij de Klant aanwezig zijn 

zaken die onder eigendomsvoorbehoud zijn geleverd 

  1. De Klant geeft op eerste verzoek van Smartsocials de polis van deze verzekeringen ter inzage. 

Artikel 9 – Garantie 

  1. Wanneer de Klant en Smartsocials een overeenkomst met een dienstverlenend karakter zijn aangegaan, bevat deze  voor Smartsocials enkel een inspanningsverplichting en dus geen resultaatsverplichting. 

Artikel 10 – Uitvoering van de overeenkomst 

  1. Smartsocials voert de overeenkomst naar beste inzicht en vermogen en volgens de eisen van goed vakmanschap uit. 
  2. Smartsocials mag de afgesproken dienstverlening in zijn geheel of deels laten uitvoeren door anderen. 3.  

De uitvoering van de overeenkomst gebeurt in overleg en na een schriftelijk akkoord en betaling van een eventueel  voorschot door de Klant.  

  1. De Klant moet ervoor zorgen dat Smartsocials op tijd kan beginnen aan de uitvoering van de overeenkomst. 
  2. Zorgt de Klant er niet voor dat Smartsocials tijdig kan beginnen, dan komen de daaruit voortvloeiende extra kosten  voor rekening van de Klant. 

Artikel 11 – Informatieverstrekking door de Klant  

  1. De Klant stelt alle informatie, gegevens en bescheiden die relevant zijn voor de correcte uitvoering van de  overeenkomst tijdig en in gewenste vorm en op gewenste wijze beschik-baar aan Smartsocials.
  2. De Klant staat in voor de juistheid en volledigheid van de ter beschikking gestelde informatie, gegevens en  bescheiden, ook indien deze van derden afkomstig zijn, voor zover uit de aard van de overeenkomst niet anders  voortvloeit.  
  1. Wanneer en voor zover de Klant dit verzoekt, retourneert Smartsocials de betreffende bescheiden. 
  1. Stelt de Klant niet, niet tijdig of niet behoorlijk de door Smartsocials redelijkerwijs verlangde informatie, gegevens  of bescheiden beschikbaar en loopt de uitvoering van de overeenkomst hierdoor vertraging op, dan komen de  daaruit voortvloeiende extra kosten en extra uren voor rekening van de Klant. 

Artikel 12 – Duur overeenkomst dienst  

  1. De overeenkomst tussen Smartsocials en de Klant betreffende een dienst of diensten wordt aangegaan voor  onbepaalde tijd, tenzij uit de aard van de overeenkomst iets anders voortvloeit of anders wordt afgesproken.
  2. Wanneer de Klant een overeenkomst voor bepaalde tijd aangaat, dan wordt deze na afloop van de termijn  stilzwijgend omgezet in een overeenkomst voor onbepaalde tijd, tenzij 1 van de partijen de overeenkomst opzegt  met inachtneming van een opzegtermijn van 2 maanden, of een consument de overeenkomst opzegt met  inachtneming van een opzegtermijn van 1 maand, waardoor de overeenkomst automatisch eindigt. 

Artikel 13 – Opzeggen dienst voor onbepaalde tijd 

  1. De Klant kan een overeenkomst voor een dienst voor onbepaalde tijd opzeggen met een opzegtermijn van 2 maanden . 
  1. Een consument mag een overeenkomst voor een dienst voor onbepaalde tijd opzeggen met een opzegtermijn van 1  maand. 

Artikel 14 – Intellectueel eigendom 

  1. Smartsocials behoudt alle intellectuele eigendomsrechten op alle ontwerpen, tekeningen, geschriften, dragers met  gegevens of andere informatie, offertes, afbeeldingen, schetsen, modellen en maquettes, tenzij anders is  afgesproken.  
  1. De Klant mag de intellectuele eigendomsrechten in lid 1 niet zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van  Smartsocials aan anderen tonen, ter beschikking stellen of op een andere manier gebruiken. 

Artikel 15 – Geheimhouding 

  1. De Klant houdt iedere informatie, in welke vorm dan ook, die hij van Smartsocials ontvangt geheim.
  2. Hetzelfde geldt voor alle andere informatie betreffende Smartsocials waarvan de Klant weet of redelijker-wijs kan  vermoeden dat deze geheim of vertrouwelijk is, dan wel waarvan hij kan verwachten dat verspreiding ervan  Smartsocials schade kan berokkenen. 
  1. De Klant neemt alle nodige maatregelen om ervoor te zorgen dat hij de informatie in lid 1 en 2 geheimhoudt. 
  2. De in dit artikel omschreven geheimhoudingsplicht geldt niet voor informatie: 

die al openbaar was voordat de Klant deze informatie vernam of die later openbaar is geworden zonder dat  dit het gevolg was van een schending van de geheimhoudingsplicht van de Klant 

die door de Klant openbaar gemaakt wordt op grond van een wettelijke plicht  

  1. De in dit artikel omschreven geheimhoudingsplicht geldt voor de duur van de onderliggende overeenkomst en voor  een periode van 3 jaar na afloop daarvan. 

Artikel 16 – Boetebeding 

  1. Wanneer de Klant het artikel over geheimhouding of intellectueel eigendom overtreedt, dan moet hij aan  Smartsocials voor elke overtreding een onmiddellijk opeisbare boete betalen. 
  1. Is de Klant een consument dan bedraagt de boete in lid 1: € 1.000. 
  1. Is de Klant geen consument dan bedraagt de boete in lid 1: € 5.000 
  1. Daarnaast moet de Klant een bedrag van 5% van toepasselijke bedrag in lid 2 of 3 betalen voor elke dag dat die  overtreding voortduurt. 
  1. De Klant moet de boete in lid 1 betalen zonder dat een ingebrekestelling of gerechtelijke procedure nodig is. Ook  hoeft er geen sprake te zijn van schade.  
  1. Smartsocials mag naast de boete in lid 1 ook een schadevergoeding eisen van de Klant.

Artikel 17 – Vrijwaring 

  1. De Klant vrijwaart Smartsocials tegen alle aanspraken van anderen die verband houden met de door Smartsocials  geleverde producten en/of diensten.  

Artikel 18 – Klachten 

  1. De Klant moet een door Smartsocials geleverd product of verleende dienst zo snel mogelijk onderzoeken op  eventuele tekortkomingen. 
  1. Beantwoordt een geleverd product of verleende dienst niet aan dat wat de Klant redelijkerwijs mocht verwachten,  dan moet de Klant Smartsocials daarvan op de hoogte te stellen binnen 1 maand na het vaststellen van de  tekortkoming.  
  1. Een consument moet uiterlijk binnen 2 maanden na het vaststellen van de tekortkoming Smartsocials hiervan op de  hoogte stellen. 
  1. De Klant geeft daarbij een zo gedetailleerd mogelijke omschrijving van de tekort-koming, zodat Smartsocials hierop  gepast kan reageren.  
  1. De Klant moet aantonen dat de klacht betrekking heeft op een overeenkomst tussen de Klant en Smartsocials.
  2. Wanneer een klacht gaat over lopende werkzaamheden, dan kan de Klant niet eisen dat Smartsocials andere  werkzaamheden gaat verrichten dan is afgesproken. 

Artikel 19 – Ingebrekestelling 

  1. De Klant moet een eventuele ingebrekestelling schriftelijk kenbaar maken aan Smartsocials. 2.  De Klant is ervoor verantwoordelijk dat zijn ingebrekestelling Smartsocials ook daadwerkelijk op tijd bereikt.  

Artikel 20 – Aansprakelijkheid Klant 

  1. Wanneer Smartsocials een overeenkomst aangaat met meerdere Klanten, is ieder van hen hoofdelijk aansprakelijk  voor het nakomen van de afspraken in die overeenkomst.  

Artikel 21 – Aansprakelijkheid Smartsocials 

  1. Smartsocials is alleen aansprakelijk voor schade die de Klant lijdt wanneer die schade is veroorzaakt door opzet of  bewuste roekeloosheid. 
  1. Wanneer Smartsocials aansprakelijk is voor schade, dan geldt dat alleen voor directe schade die verband houdt met  de uitvoering van een onderliggende overeenkomst. 
  1. Smartsocials is niet aansprakelijk voor indirecte schade, zoals gevolgschade, gederfde winst of schade aan derden.
  2.   Wanneer Smartsocials aansprakelijk is, is deze aansprakelijkheid beperkt tot het bedrag dat door een gesloten  (beroeps)aansprakelijkheidsverzekering wordt uitbetaald. Is er geen verzekering gesloten of wordt geen  schadebedrag uitgekeerd, dan is de aansprakelijkheid beperkt tot het (gedeelte van het) factuurbedrag waarop de  aansprakelijkheid betrekking heeft. 
  1. Alle afbeeldingen, foto’s, kleuren, tekeningen, omschrijvingen op de website of in een catalogus zijn slechts  indicatief en kunnen niet leiden tot enige vergoeding, ontbinding of opschorting.  

Artikel 22 – Vervaltermijn 

  1. Elk recht van de Klant op schadevergoeding van Smartsocials vervalt 12 maanden na de gebeurtenis waaruit de  aansprakelijkheid direct of indirect voortvloeit. Hiermee wordt niet uitgesloten het bepaalde in artikel 6:89 BW. 

Artikel 23 – Ontbinding 

  1. De Klant mag de overeenkomst ongedaan maken wanneer Smartsocials toerekenbaar tekortschiet in de nakoming  van zijn verplichtingen, tenzij deze tekortkoming de ontbinding niet rechtvaardigt vanwege haar bijzondere aard of  geringe betekenis. 
  1. Is de nakoming van de verplichtingen door Smartsocials nog mogelijk, dan kan ontbinding pas plaatsvinden nadat  Smartsocials in verzuim is.  
  1. Smartsocials mag de overeenkomst met de Klant ongedaan maken, wanneer de Klant zijn verplichtingen uit de  overeenkomst niet volledig of niet tijdig nakomt, dan wel wanneer Smartsocials kennis heeft genomen van  omstandigheden die hem goede grond geven om aan te nemen dat de Klant zijn verplichtingen niet zal nakomen.  

Artikel 24 – Overmacht 

  1. In aanvulling op artikel 6:75 BW geldt dat een tekortkoming van Smartsocials door de Klant niet aan Smartsocials  kan worden toegerekend wanneer er sprake is van overmacht.  
  1. Onder de overmachtsituatie in lid 1 valt onder meer ook: 

– een noodtoestand zoals een burgeroorlog of natuurramp 

– wanprestatie of overmacht van toeleveranciers, bezorgers of anderen 

– stroom-, elektriciteits- internet-, computer- of telecomstoringen 

– computer-virussen 

– stakingen 

– overheidsmaatregelen 

– vervoersproblemen 

– slechte weersomstandigheden 

– werkonderbrekingen 

  1. Wanneer zich een overmachtsituatie voordoet waardoor Smartsocials 1 of meer verplichtingen naar de Klant niet  kan nakomen, dan worden die verplichtingen opgeschort totdat Smartsocials kan nakomen. 
  2. Vanaf het moment dat een overmachtsituatie ten minste 30 kalenderdagen heeft geduurd, mogen zowel de Klant als  Smartsocials de overeenkomst schriftelijk in zijn geheel of deels ongedaan maken.  
  1. Smartsocials hoeft in een overmachtsituatie geen vergoeding aan de Klant te betalen, ook niet wanneer Smartsocials  hiervan voordeel heeft.  

Artikel 25 – Wijziging overeenkomst  

  1. Wanneer het voor de uitvoering ervan nodig is om een gesloten overeenkomst te wijzigen, kunnen de Klant en  Smartsocials de overeenkomst aanpassen.  

Artikel 26 – Wijziging algemene voorwaarden 

  1. Smartsocials mag deze algemene voorwaarden wijzigen.  
  1. Wijzigingen van ondergeschikt belang mag Smartsocials altijd doorvoeren.  
  1. Ingrijpende wijzigingen zal Smartsocials zoveel mogelijk vooraf met de Klant bespreken.
  2. Een consument mag bij een ingrijpende wijziging van de algemene voorwaarden de onderliggende overeenkomst  opzeggen.  

Artikel 27 – Overgang van rechten 

  1. De Klant kan geen rechten uit een overeenkomst met Smartsocials aan anderen overdragen zonder schriftelijke  toestemming van Smartsocials.  
  1. Deze bepaling geldt als een beding met goederenrechtelijke werking zoals in artikel 3:83 lid 2 BW.  

Artikel 28 – Gevolgen nietigheid of vernietigbaarheid 

  1. Wanneer 1 of meerdere bepalingen van deze algemene voorwaarden nietig of vernietigbaar blijken, dan heeft dit  geen invloed op de overige bepalingen van deze voorwaarden.  
  1. Een bepaling die nietig of vernietigbaar is, wordt in dat geval vervangen door een bepaling die het dichtst in de  buurt komt van wat Smartsocials bij het opstellen van de voorwaarden op dat punt voor ogen had. 

Artikel 29 – Toepasselijk recht en bevoegde rechter

  1. Op deze algemene voorwaarden en iedere onderliggende overeenkomst tussen de Klant en Smartsocials is  Nederlands recht van toepassing.  
  1. De rechter in het arrondissement van de vestigingsplaats van Smartsocials is exclusief bevoegd om kennis te nemen  van eventuele geschillen tussen de Klant en Smartsocials, tenzij de wet iets anders bepaalt. 

Opgesteld op 30 juli 2024.